Fact-checked
х

Všetok obsah iLive je lekársky kontrolovaný alebo kontrolovaný, aby sa zabezpečila čo najväčšia presnosť faktov.

Máme prísne smernice týkajúce sa získavania zdrojov a len odkaz na seriózne mediálne stránky, akademické výskumné inštitúcie a vždy, keď je to možné, na lekársky partnerské štúdie. Všimnite si, že čísla v zátvorkách ([1], [2] atď.) Sú odkazmi na kliknutia na tieto štúdie.

Ak máte pocit, že niektorý z našich obsahov je nepresný, neaktuálny alebo inak sporný, vyberte ho a stlačte kláves Ctrl + Enter.

Slávne „mužské“ tablety zhoršujú videnie

, Lekársky editor
Posledná kontrola: 16.04.2020

Sildenafil, známy ako Viagra, sa používa na zlepšenie erektilnej funkcie u silnejšieho pohlavia. Tento liek je veľmi populárny, čo sa dá vysvetliť jeho účinnosťou a veľmi zriedkavými vedľajšími účinkami. Vedci však spochybnili poslednú výhodu. Najmä oftalmológ z Turecka, Junate Kararslan, uviedol, že u niektorých pacientov Viagra spôsobuje problémy so zrakovými orgánmi. [1]

Kararslan tvrdí, že porušenia spôsobené drogami sťažujú vedenie vozidla a vykonávanie niektorých profesionálnych úloh. Vedci sa domnievajú, že je potrebné hovoriť o takýchto nepríjemných pravdepodobných účinkoch, aby si pacienti boli vedomí možných rizík a prijali včasné opatrenia.

Lekári tvrdia, že zrakové problémy po užití lieku môžu trvať 3 dni.

Málokto vie, že na začiatku bol sildenafil vytvorený ako liek na hypertenziu. Ale potom odborníci všimli, že tento liek má výrazné vazodilatačné vlastnosti a schopnosť držať mužskú erekciu po dlhú dobu . Účinok Viagry trvá v priemere asi päť hodín. Pri použití odporúčaného množstva liekov sa vedľajšie účinky vo forme bolesti hlavy vyskytujú iba v ojedinelých prípadoch.

Čo hovoria vedci o vedľajších účinkoch tejto drogy?

Lekár z Turecka uviedol, že za obdobie svojej praxe sa k nemu už priblížilo 17 pacientov, ktorí vyjadrili sťažnosti týkajúce sa zhoršenia zraku: rozmazané „obrázky“, fotocitlivosť a zmenu vnímania farieb . Napríklad niektoré naznačujú zvýšenie jasu farby, zvýšenie červených a zelených odtieňov na obrázku.

Pri odbere anamnézy lekár zistil, že všetci títo muži užili Viagru pred niekoľkými dňami v dávke približne 100 mg. Poruchy zraku sa detegovali okamžite po nástupe lieku a naďalej sa rušili tri dni. Niektorí pacienti zistili, že je nemožné viesť vozidlo v tomto stave. [2]

Vedci analyzovali situáciu a dospeli k záveru, že tieto porušenia môžu byť výsledkom dlhodobého štiepenia a vylučovania sildenafilu z tela. Keďže muži neužili najmenšiu odporúčanú dávku, jej eliminácia bola trochu oneskorená. Okrem toho, ako odborníci poznamenali, vedľajší príznak môže často narušiť tých, ktorí užili tento liek prvýkrát. [3]

Lekári radia: nemali by ste okamžite piť maximálne odporúčané množstvo lieku: je vhodné začať s liečbou postupne a zvoliť si optimálnu dávku pre seba. A ešte lepšie - najprv sa poraďte so svojím lekárom, ktorý vám predpíše najvhodnejší liečebný režim.

Tento problém je podrobne opísaný vo vedeckej publikácii Frontiers in Neurology .


Portál iLive neposkytuje lekársku pomoc, diagnostiku alebo liečbu.
Informácie uverejnené na portáli sú len orientačné a nemali by sa používať bez konzultácie s odborníkom.
Pozorne si prečítajte pravidlá a pravidlá stránky. Môžete tiež kontaktovať nás!

Copyright © 2011 - 2020 iLive. Všetky práva vyhradené.